آکسیوس گزارش داد: 

گفت‌وگوی بایدن با مقاماتش درباره احتمال پاسخ نظامی به حمله به پایگاه آمریکایی 

یک پایگاه آمریکایی گزارش داد که بایدن و مقامات دولتش درباره پاسخ نظامی احتمالی به گروه‌های دخیل در حمله به نیرو‌های آمریکایی در مرز اردن و سوریه گفت‌وگو کردند.

وب‌سایت آکسیوس توضیح داد: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات دولتش درباره پاسخ نظامی احتمالی به گروه‌های دخیل پس از حمله به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن و سوریه گفت‌وگو کردند».

این وب‌سایت افزود: این نشست در ۲۸ ژانویه برگزار شد و در آن امکان پاسخگویی نظامی به گروه‌های درگیر در حمله مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حالی که این وب سایت به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت: ما خواهان جنگ نیستیم، اما کسانی که پشت این حمله هستند باید پاسخ ما را دریافت کنند.

ویلیام برنز، رئیس سیا از راه دور در این رایزنی‌ها شرکت کرد.

گفته می‌شود «مقاومت اسلامی در عراق» دیروز یکشنبه مسئولیت حمله به پایگاه آمریکایی را بر عهده گرفت که در اولین بیانیه آمریکایی‌ها در این زمینه، منجر به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر دیگر شد. 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست، اعلام کرد که واشنگتن به شیوه‌ای مناسب به این حمله پاسخ خواهد داد.

آمریکا یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و بیش از ۳۰ نفر از نیرو‌های نظامی آن زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار